تهران- خ سعدی جنوبی- کوچه ترابی گودرزی – ساختمان عزیزی – ط2-پ201 تلفن:89 85 93 33 ۰21

PIC_0157.jpg

اچ ام آی دلتا (Delta HMI) چیست؟

ابتدا بهتر است بدانیم که اچ ام آی دلتا مخفف چیست و این نام  از چه گرفته شده است. (HMI) مخفف عبارت Human Interface Machine به معنی رابط بین انسان و ماشین می باشد و دلتا نیز نام شرکت تولید کننده ی آن است. درحقیقت نمایشگر الکترونیکی است که امکان تعامل بین کاربر و ماشین را فراهم می کند. اچ ام آی دلتا یکی از پرکاربردترین و محبوبترین نمایشگرهای الکترونیکی در اتوماسیون صنعتی به شمار می رود..

کارشناسان این حوزه معتقدند هرچقدر استفاده از اچ ام آی دلتا بیشتر شود نشانه ی پیشرفت تعامل انسان و ماشین در اتوماسیون صنعتی است. لازم است تا از اساس با نمایشگرهای الکترونیکی دلتا و روال کار و انواع آنها آشنایی پیدا کنیم.

امروزه لزوم تعامل آسان و سریع انسانها با دستگاهها منجر به افزایش کاربرد نمایشگرهای الکترونیکی برتر مانند دلتا شده است. دستگاههای خودپرداز، کیوسک های سلف سرویسها و منوهای انتخاب واحد دروس دانشگاهها، همگی برای ارتباط با کاربر و انجام وظایف بدون استفاده از متصدی  تعبیه شده اند.

روال کار اچ ام آی دلتا

یک  Delta HMI قادر است بهره وری را با ارائه یک نمایشگر متمرکز از فرآیند کنترل که بسیار کاربرپسند نیز می باشد افزایش دهد. درواقع  HMI را می توان یک مانیتور LCD برنامه پذیر و قابل تنظیم تلقی کرد که می توان از آن در صنایع مختلف به عنوان دستگاه گیرنده ی فرمان استفاده نمود. اچ ام آی دلتا نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد فقط کیفیت آن نسبتا بیشتر است.

دنبال کردن فرآیندها به ترتیب و مونیتور کردن ورودی و خروجی دستگاههای صنعتی را می توان دونمونه از اشکال تنظیماتی که به وسیله این محصول انجام می گیرد ذکر نمود.

روال کار اچ ام آی ها به این صورت است که اطلاعات فرآیند مورد نظر را طبق یک برنامه در اختیار کاربر قرارمی دهند. در خطوط تولید این امکان وجود دارد که فرآیندهای خارج از یک واحد پردازش مرکزی یا همان (cpu) را با HMI مورد نظارت و کنترل قرارداد.

انواع اچ ام آی دلتا

به طور کلی اچ ام آی دلتا در دو نوع لمسی و متنی به تولید می رسد. هرکدام از این دو نوع نیز دارای مدلهای مختلفی است که قابلیتهای خاص خود را دارند. در ادامه به توصیف پنل لمسی دلتا و ذکر برخی موارد محبوبیت آن می پردازیم.

اهمیت ارتباط سریع و کنترل آسان طیف گوناگونی از سیستمها و دستگاهها و امکانات موجب گردید تا پورتهای ارتباطی متنوعی در نمایشگرهای لمسی دلتا تعبیه شود. این پورتها در تقسیم بندی مدلهای پنل لمسی نیز تأثیر داشته اند.

صفحه نمایش لمسی امکان تصویری شدن پارامترها و روش های گوناگون نمایش داده های متغیر مانند نمودارهای روند و عناصر هشدار را فراهم کرد. این امر موجب شد تا پنل های لمسی از قابلیتها و گرافیک غنی تری نسبت به پنل متنی برخوردار شوند و محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

تقسیم بندی مدلهای پنل لمسی علی الاصول بر اساس سایز، تفکیک پذیری رنگها، پورتهای ارتباطی و یکسری مشخصات فنی دیگر صورت گرفته است. پنل لمسی خود به انواع DOP سری های DOP-W ،DOP-B ،DOP-100 ،DOP-H  و پنل های سری HMC تقسیم می گردد و در انواع گوناگون و ابعاد 4.3، 5.6، 7، 10.1، 10.4، 12 و 15 اینچ عرضه می شود.

سری DOP-B این محصول را باید کاربردی ترین و همچنین به صرفه ترین سری پنل های لمسی دلتا دانست. این سری در سایزهای مختلف از جمله 4.3 و 7 و  10.1 اینچی به بازار عرضه می گردد. تمام مدلهای این سری در واحد فروش دامونتک موجود است و می توانید برای خرید آن تماس بگیرید.

اچ ام آی دلتا سری DOP-W نیز از وضوح بسیار بالایی برخوردار است و در ابعاد 10.4 و 12 و 15 اینچی تولید و ارائه می گردد. در این مدل از نمایشگرهای دلتا از پردازشگرهای جدید و پرسرعت سری Cortex-A8 استفاده شده است که تا موج 1GHz عرضه می شوند. این سری از این محصول از عملکرد بسیار خوب و سرعت پاسخدهی بالایی برخوردارند.

HMI دلتا سری DOP_100

این نوع اچ ام آی دلتا که به نوع پیشرفته نیز معروف است دارای پردازنده ی جدید و پرسرعت cortex_8 می باشد. صفحه نمایش آن نیز LCD 65535 است که از روشنایی و کنتراست بسیار بالایی برخوردار است. اچ ام آی سری DOP_100 دارای چندین عملکرد شبکه ازجمله FTPو VNCو Email است تا نیازهای مشتری برای برنامه های ابری و تولید هوشمند را برآورده کند. این سری از  Delta HMI قادر است تا شانزده زبان ورودی را به منظور تسهیل در عملیات محلی پشتیبانی نماید.

اچ ام آی دلتا سری داپ100

 ویژگیهای اچ ام آی دلتا

اچ ام آی دلتا (Delta HMI) به منظور ارتباط سریع و کنترل آسان طیف متنوعی از ماشین ها و سیستم ها، پورتهای ارتباطی مختلفی را فراهم می کند.صفحه نمایش رنگی لمسی، ورود گرافیکی انواع پارامترها و روش های گوناگون برای نمایش داده های متغیر مانند المان های هشدار و نمودارهای روند از جمله ویژگیهای محصولات HMI دلتا می باشد.

از یک سو وضوح بالا در LCD این محصول، عملکرد عالی و نظارت و کنترل کارامد آن را در زمان حقیقی رقم می زند. از سوی دیگر نرم افزار ویرایش کاربرپسند، کمک میکند تامخاطبان بتوانند درسریعترین زمان ممکن آیکونهای گرافیکی دارای قابلیت هدایت آسان بسازند. همچنین تنظیمات زمان بندی و برنامه نویسی عملیات های متوالی منجر به بالابردن انعطاف پذیری می شوند و زمان توسعه را کوتاهتر می کند.

تمام این ویژگیها به توسعه سریع سیستم می انجامد و سیم کشی و نصب را ساده می کند و در هزینه های عملیاتی صرفه جویی می کند و به هرچه بهترشدن راندمان سیستم کمک می کند.

 نوع پیشرفته این محصول نیز از یک قاب باریک و صفحه نمایش پهن و گرافیک بسیار بالا بهره می برد. وضوح و کنتراست بالای این صفحه نمایش از دیگر ویژگیهای برتر آن محسوب می شود. تعدادپورتهای com و Ethernrt  آن نیز بیشتر از یک پورت می باشد. اچ ام آی پیشرفته باداشتن یک تابع ورودی چند زبانه قادر است عملکرد بسیار راحتی را برای مخاطبان جهانی فراهم کند.

همکاران ما در گروه صنعتی دامونتک تلاش گسترده ای برای ارائه ی بهترین خدمات حین فروش انواع نمایشگرهای برند دلتا به خرج می دهند. هدف نهایی ما رضایت هرچه بیشتر مشتریان عزیزمان می باشد.

دسته بندی :

اتوماسیون

تاریخ :

آوریل 1, 2022

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .

*